Rookschade op Sluis onevenredig verdeeld

Op winkelcentrum De Sluis poetsten gespecialiseerde bedrijven gisteren de hele dag roet- en rookresten weg uit een lange serie winkels. De schade is onevenredig verdeeld.

Read More

In de slagerij naast de uitgebrande bloemist poetste een gespecialiseerd team gisteren de hele dag de vitrines, planken en kasten schoon. Een winkel verder voorziet groenteman De Jong zijn klanten gewoon van prei en appels. De Jong hoefde inderdaad zijn waar niet te vernietigen, zoals hij gisteren al voorspelde in deze krant. ´We hebben een open plafond, kennelijk dat de rook daardoor hier niet de winkel in is gestroomd, ‘ aldus mevrouw De Jong. Nog een winkel verder is bakker Van Asperen wel open, maar met een geheel nieuwe voorraad brood en banket. Die van gisteren moest vernietigd. 

De kapper en fietsenwinkel ernaast zijn ook al grotendeels  schoongepoetst, wel moeten de plafondplaten nog worden vervangen. Dat moet ook gebeuren in de Turkse winkel Istanbul, waarvan de ondernemer ook alle voedsel zal moeten vernietigen. Hij heeft inmiddels van de verzekeraar te horen gekregen dat hij zelf de boel zal moeten schoonpoetsen, daarvoor niet wordt gecompenseerd en zijn waar alleen tegen inkoopsprijs vergoed krijgt. De chinees aan het einde van de winkelgalerij is ook zwaar getroffen, acht specialisten poetsen er de komende dagen nog het roet van muren en kasten. De tafel- en vloerkleedjes gaan naar de stomerij, op zijn vroegst kan het restaurant zaterdag weer open. ‘We zitten hier aan het eind, kennelijk heeft alle rook en roet zich daar verzameld en is hier neergeslagen,’ aldus de uitbaatster.   

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *